Події

14 Березня, 14:27
У Верховній Раді зареєстовано закононопроект щодо протидій рейдерству

14.03.2018 у Верховній Раді зареєстровано антирейдерський законопроект, до розробки якого залучалися фахівці Української аграрної асоціації. Законопроект покликаний мінімізувати аграрне і земельне рейдерство.

Авторами законопроекту є: Кулініч О.І., Бакуменко О.Б., Ляшко О.В., Мірошніченко І.В., Лунченко В.В., Галасюк В.В., Лабазюк С.П., Кіт А.Б., Заболотний Г.М., Кучер М.І., Юрчишин П.В., Петьовка В.В., Хлань С.В., Дідич В.В., Козаченко Л.П., Шипко А.Ф., Давиденко В.М., Бобов Г.Б., Дмитренко О.М., Вадатурський А.О., Кузьменко А.І., Кремінь Т.Д., Бриченко І.В., Люшняк М.В., Єдаков Я.Ю., Негой Ф.Ф., Кобцев М.В., Мацола Р.М., Шинькович А.В., Сидорович Р.М., Горват Р.І., Андрієвський Д.Й.

Проектом Закону пропонується:

  • визначити, що власник нерухомого майна одностороннім правочином може встановити вимогу щодо нотаріального посвідчення договору, предметом якого є нерухоме майно чи його частина, а також скасувати таку вимогу (крім випадків, коли відповідно до вимог закону такий правочин підлягає нотаріальному посвідченню); така вимога щодо обов’язковості нотаріального посвідчення договору підлягає державній реєстрації як обтяження у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно і може бути скасована за заявою власника нерухомого майна;
  • надання державним кадастровим реєстраторам доступу в онлайн-режимі до відомостей, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а державним реєстраторам прав - онлайн-доступ до всіх відомостей, що містяться у Державному земельному кадастрі;
  • скасувати необхідність отримання власниками та користувачами земельних ділянок паперових витягів про земельні ділянки з Державного земельного кадастру, а також зобов’язати державних реєстраторів прав при вчиненні реєстраційних дій самостійно формувати витяги про земельні ділянки з Державного земельного кадастру в електронній формі, які повинні бути збережені в електронному вигляді для підтвердження правомірності вчинення реєстрації речових прав на земельні ділянки;
  • зобов’язати державних реєстраторів прав перевіряти не тільки відомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а й наявність відповідних відомостей у Державному земельному кадастрі. Під час проведення реєстрації прав державний реєстратор також зобов’язаний перевірити, чи має право особа, яка звернулася із заявою про реєстрацію, на вчинення таких дій, а також перевірити наявність інформації про нерухоме майно в інших державних реєстрах;
  • визначити, що державний реєстратор прав зобов’язаний залишати без розгляду заяву про реєстрацію права на нерухоме майно, якщо кадастровий номер земельної ділянки відсутній у Державному земельному кадастрі;
  • передбачити, що продовження дії договору оренди земельної ділянки на такий самий строк і на таких самих умовах здійснюється автоматично, якщо договір оренди землі має умову про його автоматичне поновлення та орендована земельна ділянка не належить до земель державної або комунальної власності – інформація про автоматичне поновлення правочинів обов’язково вноситься до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації такого права;
  • встановити, що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вносяться відомості про ціну (вартість) нерухомого майна та речових прав на нього за відповідними правочинами;
  • визначити, що Кабінет Міністрів України зобов’язаний забезпечити організацію та фінансування внесення до Державного земельного кадастру інформації про всі земельні ділянки, сформовані до 1 січня 2013 року, із присвоєнням усім ділянкам кадастрових номерів та зазначенням наявності або відсутності координат поворотних точок меж земельних ділянок для подальшого їх визначення при переоформленні прав;
  • передбачити безоплатне підключення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування до Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в тому числі шляхом надання їм можливості безперервного використання відповідних відомостей у власних інформаційних системах;
  • підвищити адміністративну відповідальність за вчинення державними реєстраторами прав порушень вимог законодавства при вчиненні реєстраційних дій;
  • визначити, що під час проведення реєстрації змін до складу засновників (учасників) юридичної особи обов’язковість нотаріального посвідчення правочинів щодо відчуження частки учасника товариства може бути встановлена таким учасником одностороннім правочином. Відомості щодо обов’язкового нотаріального посвідчення правочинів щодо відчуження частки учасника товариства з обмеженою відповідальністю вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Інші події
4 Лютого, 08:57
В Україні створено «Українську аграрну асоціацію» (УАА). Головною метою нової організації...
6 Червня, 11:02
Вчора на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України був...
8 Липня, 11:13
На минулому тижні у Верховній Раді було зареєстровано законопроект № 2436а від 27.06.2013...
24 Січня, 17:03
Зобов'язання щороку постачати до Китаю певну кількість зерна може підірвати продовольчу...
Хочете бути в курсі останніх новин Української аграрної асоціації?
Підпишіться на оновлення: